ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
تجهیز دندانپزشکی

تجهیز دندانپزشکی

تاریخ انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۲

گام به گام تجهیز دندانپزشکی یا تجهیز مطب دندانپزشکی

شما برای دندانپزشکی باید مان مناسبی انتخاب کنید. مطب دندانپزشکی را می توانید اجاره و یا به صورت کامل رهن کنید. اما به صورت کلی دو مورد هستند که روی نظر شما برای انتخاب مکان مناسب اثرگذارخواهند بود؛ مثل بودجه و تخصص. امکانات مورد نیاز برای انتخاب مطب مناسب 

  • سالن انتظار
  • سرویس بهداشتی
  • به تعداد لازم اتاق کار
  • محلی برای استقرار منشی
  • نور کافی
  • تهویه مناسب
  • سیستم گرمایش و سرمایش
  • آسانسور ( در صورتی که در طبقات بالا هستید)

 

تعداد اتاق هایی که لازم دارید و متراژ هر اتاق با توجه به نظر و ایده شما برای قرار دادن هر یونیت و تجهیزات مورد نظر متفاوت خواهد بود. شما با در نظر گرفتن تمامی موارد بالا می توانید ملک مورد نظر برای تاسیس مطب خود را انتخاب کنید.

شما باید به استخدام یک دستیار دندانپزشک و منشی لازمه ی تاسیس یک مطب توجه داشته باشید و این افراد نیز به حقوق و یکسری لوازم و تجهیزات نیاز خواهند داشت که در نهایت برای برآورد هزینه مطب دندانپزشکی باید به آن توجه کرد. 

دندانپزشکی علمی است که شاخه های زیادی دارد و ممکن است هر دندانپزشک تخصص خاص خود را داشته باشد. صرفنظر از این موضوع یکسری از وسایل و تجهیزات هستند که برای هر دندانپزشک لازم وضروری است. تهیه لوازم، تجهیزات، مواد دندانپزشکی و ... همگی به هزینه نیاز خواهند داشت. در ادامه وسایل و تجهیزاتی که برای تاسیس و تجهیز دندانپزشکی نیاز دارید، بیان خواهیم کرد.

علاوه بر هزینه هایی که مربوط به اجاره یا رهن ملک میشود، خرید تجهزات دندانپزشکی که نیاز هر دنداپزشک است را فراموش نکنید. شما میتوانید از ابزارها و وسایل با قابلیت های کمتر و هزینه پایین تر استفاده کنید اما این موضوع در مورد همه تجهیزات دندان پزشکی صدق نمیکند و اتفاقا در خرید تجهیزات دندانپزشکی مهمتر باید لوازم با کیفیت تر و موغوب را انتخاب نمود. 

راه اندازی مطب دندانپزشکی مجهز به چه دستگاه ها و تجهیزاتی بستگی دارد:

همانطور که قبل تر گفتیم هزینه راه اندازی مطب دندانپزشکی به قیمت، مدل و برند دستگاه ها و تجهیزاتی که برای تجهیز مطب خود انتخاب می کنید بستگی دارد که در ادامه به بررسی مهمترین دستگاه ها و حدود قیمت آن ها می پردازیم.

تجهیزات عمومی مهم برای تاسیس و تجهیز دندانپزشکی

در بالا اشاره کردیم که صرفنظر از تخصص، وجود یکسری وسایل برای راه اندازی مطب دندانپزشکی واجب است که شامل موارد زیر می‌باشد: 

  • صندلی برای اتاق انتظار
  • چراغ های عملیاتی دندانپزشکی
  • تجهیزات تصویر برداری با اشعه ایکس 
  • تجهیزات استریلیزاسیون
  • تجهیزات آب و شستشو
  • میکروسکوپ های جراحی
  • لیزرهای دندان پزشکی
  • و غیره

وسایل و ابزار مورد نیاز برای تجهیز یک مطب دندانپزشکی

آینه معاینه دندان پزشکی:

اولین ابزاری که هر دندانپزشک برای معاینه بیمار خود از آن استفاده می کند، آینه دندانپزشکی است. ابزاری ساده و کاربردی که به دندانپزشک کمک می کند تا به صورت مستقیم و غیر مستقیم دندان فرد را معاینه کند. 

پروب (probe):

دو مدل پروب دندانپزشکی موجود است به نام پروب پریودنتال و پروب اسکن. از پروب پریودنتال برای تعیین پریودنتیم استفاده می کنند که حاشیه لثه و میزان مقاومت لثه را بررسی می کند. کاربرد پروب اسکن هم برای تعیین سطح پلاک و پوسیدگی دندان است. 

پنس (forceps):

یکی از پرکاربردترین ابزارها در دندانپزشکی است که انواع مختلفی هم دارد. با این وسیله ابزار کوچک را جابجا می کنند. برای جداسازی بافت، بخیه زدن و نگه داشتن استفاده می شود. 

انبر دست (Pliers):

از این ابزار بیشتر در ارتودنسی برای قطع سیم، رولپلاک و خم کردن قلاب استفاده می شود. انبر دست انواع مختلفی داشته و دندانپزشک بسته به نیاز خود می تواند از آن‌ها استفاده کند. این ابزار کوچک بوده و نسبت به سایر ابزار قیمت پایین تری دارد. اما حتما باید برای تخمین هزینه راه اندازی مطب دندانپزشکی به آن توجه کرد. 

فرز دندانپزشکی

ابزار بسیار کاربردی که می توانید آن را در جنس، اشکال و سایزهای مختلفی از مجموعه دندونیاب خریداری کنید. هر کدام از مدل های فرز دندانپزشکی برای فعالیت خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. با انواع فرز دندانپزشکی آشنا شوید:

فرز فیشور

فرز اینورتد

فرز تخم مرغی

فرز تیپر

فرز چمفر

فرز زیر لثه

فرز شعله شمعی

فرز شولدر

شرکت بازرگانی ای کی پی مفتخر است که با کیفیت ترین ابزارهای دندانپزشکی را با قیمت مناسب به دندانپزشکان عرضه کند.

 ضد عفونی کننده ها و لوازم یکبار مصرف در تجهیز دندانپزشکی

از آنجایی که می دانید تمیزی و نظافت اهمیت زیادی در محیط های درمانی دارد، برای تضمین سلامت دندانپزشک و بیماران لازم است که تمامی تجهیزات دندانپزشکی استریل و ضدعفونی شوند. تا جایی که ممکن باشد وسایل و ابزارهای دندانپزشکی را به صورت یکبار مصرف تهیه می کنند. اما وسایلی هستند که هزینه بالایی دارند و امکان تهیه هر کدام از آن ها برای هر بیمار امکان پذیر نیست؛ بنابراین لازم است که از مواد ضدعفونی کننده استفاده شود. مواد ضدعفونی کننده انواع مختلفی دارند:

مواد ضدعفونی کننده دست مخصوص دندانپزشک و دستیار

مواد ضدعفونی کننده سطح و تجهیزاتی مانند یونیت

مواد ضدعفونی کننده ابزار و لوازم دندانپزشکی

تمامی این مواد ضدعفونی کننده و لوازم یکبار مصرف مثل پیشبند دندانپزشک، روکش یونیت، روکش ساکشن، دستکش نایلونی، گاز دندانپزشکی، سر سوزن، سرنگ، سرساکشن و وسایلی از این قبیل در شرکت بازرگانی ای کی پی موجودند. تمامی این وسایل و ابزار برای هر مطب دندانپزشکی لازم است. برای خرید عمده از شرکت بازرگانی ای کی پی با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

مواد مورد نیاز تجهیز دندانپزشکی

آمالگام

یکی از عمده ترین علل مراجعه افراد به دندانپزشکی پر کردن دندان ها می باشد. برای پر کردن دندان علاوه بر ابزار و تجهیزات به مواد پرکردنی هم نیاز هست. آمالگام یکی از انواع مواد پرکردنی بوده که وجود آن در هر مطب دندانپزشکی لازم و ضروری است. 

مواد بی حسی

ترس از دندانپزشکی در کودکان و بسیاری از بزرگسالان وجود دارد. برای این که این ترس و اضطراب کم شود و همچنین درد ها هم کاهش پیدا کند لازم است که از یکسری مواد بی حسی برای درمان آسان استفاده شود. بی حس کننده ها می توانند آمپول، ژل و یا قرص باشند.

مواد جرمگیری و پالیش

در صورت رعایت نکردن بهداشت، مسواک زدن دیگر جوابگوی رفع جرم دندان نیست. به همین علت از مواد جرمگیری استفاده می کنند تا دندان به رنگ طبیعی خود برگردد. 

مواد ترمیمی و زیبایی

برخی افراد بنابردلایل مختلف از جمله کهولت سن به دندان مصنوعی نیاز پیدا می کنند. برای ساخت دندان مصنوعی از مواد مخصوص استفاده می کنند. از آنجایی که برای ساخت بعضی از دندان مصنوعی ها به لابراتوار نیاز است شاید وجود این ماده در مطب دندانپزشکی ضرورت خاصی نداشته باشد. برخی افراد برای کارهای زیبایی مانند اصلاح طرح خنده، سفید کردن دندان ها یا مواردی مانند رفع آسیب دیدگی و کجی دندان به دندانپزشک مراجعه می کنند. راهی که برای درمان این افراد وجود دارد، استفاده از موادی مانند کامپوزیت است. کامپوزیت ها انواع مختلفی دارند که تمامی آن ها را می توانید از شرکت بازرگانی ای کی پی خریداری کنید. 

مواد دیگری مانند چسب پانسمان و یا چسب سیمان هم وجود دارد که برای سفت شدن این مواد لازم است. 

برای کسب ازاطلاعات بیشتر لطفا با شماره زیر تماس بگیرید

02188777780

جدیدترین اخبار

خرید صابون زیبایی فاکس با رایحه هلو به صورت مستقیم از کارخانه

خرید صابون زیبایی فاکس با رایحه هلو به صورت مستقیم از کارخانه

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خرید صابون زیبایی فاکس با رایحه سیب به صورت مستقیم از کارخانه

خرید صابون زیبایی فاکس با رایحه سیب به صورت مستقیم از کارخانه

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خرید صابون زیبایی فاکس با رایحه میوه های جنگلی به صورت مستقیم از کارخانه

خرید صابون زیبایی فاکس با رایحه میوه های جنگلی به صورت مستقیم از کارخانه

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خرید صابون حمام شفاف دورو با رایحه روغن زیتون به صورت مستقیم از کارخانه

خرید صابون حمام شفاف دورو با رایحه روغن زیتون به صورت مستقیم از کارخانه

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
خرید صابون حمام شفاف دورو با رایحه لیمو به صورت مستقیم از کارخانه

خرید صابون حمام شفاف دورو با رایحه لیمو به صورت مستقیم از کارخانه

تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صابون حمام شفاف دورو با رایحه اقیانوس به صورت مستقیم از کارخانه

صابون حمام شفاف دورو با رایحه اقیانوس به صورت مستقیم از کارخانه

تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صابون حمام شفاف دورو با رایحه گل به صورت مستقیم از کارخانه

صابون حمام شفاف دورو با رایحه گل به صورت مستقیم از کارخانه

تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
خرید صابون دورو با رایحه شیر به صورت مستقیم از کارخانه

خرید صابون دورو با رایحه شیر به صورت مستقیم از کارخانه

تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳