ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
  • تعداد بازدید : ۶۶۳ بار
امتیاز :
  • آدرس : تهران-خیابان ولیعصر (عج)- بعد از مسجد بلال صدا و سیما-نرسیده به تقاطع بزرگراه شهید مدرس (پارک‌وی)-خیابان تورج-خیابان خاکزاد- شماره ۱۲
  • درباره ما : نخستین قرارداد اکتشاف و بهره‌برداری نفت دریایی در خلیج‌فارس اواسط دهه ۱۳۳۰ خورشیدی توسط شرکت ملی نفت ایران با شرکت ایتالیایی آجیپ منعقد شد. این قرارداد شامل اکتشاف، توسعه و بهره‌برداری از منابع نفتی در بخش شمال غرب خلیج‌فارس بود و در نهایت در سال ۱۳۳۹ با کشف نفت در میدان بهرگانسر، نفت‌خیز بودن بستر خلیج‌فارس برای همگان به اثبات رسید. با تشکیل کنسرسیوم مشترک ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    نخستین قرارداد اکتشاف و بهره‌برداری نفت دریایی در خلیج‌فارس اواسط دهه ۱۳۳۰ خورشیدی توسط شرکت ملی نفت ایران با شرکت ایتالیایی آجیپ منعقد شد. این قرارداد شامل اکتشاف، توسعه و بهره‌برداری از منابع نفتی در بخش شمال غرب خلیج‌فارس بود و در نهایت در سال ۱۳۳۹ با کشف نفت در میدان بهرگانسر، نفت‌خیز بودن بستر خلیج‌فارس برای همگان به اثبات رسید.

    با تشکیل کنسرسیوم مشترک سیریپ میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت ایتالیایی آجیپ فصل جدیدی از تاریخ صنعت نفت ایران و دوره تازه‌ای از حیات خلیج‌فارس زیر سایه نفت آغاز شد و فوران نفت از بهرگانسرآغازی برای ورود شرکت‌های بزرگ نفتی جهان به خلیج‌فارس بود.

    در فاصله کمتر از ۱۰ سال، شرکت‌های نفتی بزرگی همچون شرکت آمریکایی آموکو در جزیره خارگ، شرکت‌های آمریکایی آرکو، مورفی‌یونیون و سان، شرکت بین‌المللی فیلیپس و ONGC هند در جزیره لاوان و شرکت فرانسوی ELF در جزیره سیری، به کاوش و تولید نفت پرداختند. شرکت ملی نفت ایران نیز به ایجاد و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک با این شرکت‌ها پرداخت و شرکت‌های تازه‌ای با عناوین آیپک (در جزیره خارگ‌) لاپکو و ایمینیکو (‌در جزیره لاوان‌) و سوفیران (در جزیره سیری‌) هر کدام بخشی از تولید نفت دریایی ایران در خلیج‌فارس را بر عهده گرفتند.

    بستن