ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
  • تعداد بازدید : ۱۰۲۳ بار
امتیاز :
  • آدرس : تهران -خیابان پاسداران-خیابان شهید کلاهدوز(دولت) -بین اختیاریه و محسنیان-ساختمان پزشکان سینا-پلاک ۱۱۲-طبقه دوم
  • درباره ما : اینجانب یاسین کانپوری متولد ۱۳۱۷، مفتخرم که در سن ۹ سالگی در امر تولید کاشی و سرامیک و بهبود کیفیت و تنوع آن در ایران عزیز اشتغال داشته ام. بنده کار خود را از میدان شوش جنب مسجد مهدیه(که هم اکنون نیز پابرجاست) شروع کرده و وارد صنعت کاشی و سرامیک شدم.جالب توجه است که در آن زمان صنعت پیشرفته ای در این زمینه وجود نداشت و قالب های ما چوبی و پرس های ما هم دستی بود.لعاب سازی و لعاب کاری کاشی ب ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    اینجانب یاسین کانپوری متولد ۱۳۱۷، مفتخرم که در سن ۹ سالگی در امر تولید کاشی و سرامیک و بهبود کیفیت و تنوع آن در ایران عزیز اشتغال داشته ام. بنده کار خود را از میدان شوش جنب مسجد مهدیه(که هم اکنون نیز پابرجاست) شروع کرده و وارد صنعت کاشی و سرامیک شدم.جالب توجه است که در آن زمان صنعت پیشرفته ای در این زمینه وجود نداشت و قالب های ما چوبی و پرس های ما هم دستی بود.لعاب سازی و لعاب کاری کاشی با دست انجام می شد و کوره های پخت کاشی، سنتی و فاقد تجهیزات مدرن بود. با اینکه کشور ما در آن زمان در زمینه ساخت جوهر کاشی در رنگ های متنوع از قبیل فیروزه ای، لاجوردی، زرد، مشکی و غیره از بسیاری از کشورهای همسایه جلوتر بود، اما متاسفانه هم اکنون به دلیل برخی از مسایل تمامی کارخانه های کاشی، جوهر لعاب خود را از خارج از کشور وارد می کنند. در آن زمان تمام کارگاه های کاشی و سرامیک در میدان شوش، خیابان رزم آرا(فداییان اسلام فعلی) فعالیت داشتند، ولی طی سال های ۱۳۳۱ و ۱۳۳۲ به دلیل ازدیاد مناطق مسکونی درآن مکان، بنده (زمانی که ۱۶ سال داشتم) و باقی همکاران از آن مکان به منطقه قلعه مرغی نقل مکان کردیم. در سن ۲۰ سالگی (سال ۱۳۳۶) یک کارگاه اجاره کرده و اداره کارگاه با نام آپادانا را بر عهده گرفتم. چند سال بعد کارخانه هایی همچون ایرانا و سعدی شروع به کار کردند.

    طی سال های ۱۳۳۱ تا ۱۳۶۹، در منطقه قلعه مرغی به تولید آجرهای ۳ سانتی متری و سپس ۴ سانتی متری پرداختیم.پس از چند سال، تولید سرامیک های لعابدار با ابعاد ۵×۲۰ سانتی متر را شروع کردیم که در تهران و خصوصا مناطق جنوب کشور استقبال خوبی از این محصول به عمل آمد. در آن زمان بسیاری از مراکز دولتی(به عنوان مثال ساختمان تاکسی رانی تهران) و منازل مسکونی از این نوع سرامیک در نمای ساختمان خود استفاده می کردند. پس از آن نوبت به تولید کاشی های ۱۰×۱۰ سانتی متری رسید که این نوع کاشی هم به صورت لعابدار و بدون لعاب تولید شد که نوع بدون لعاب آن به عنوان کاشی ضد اسید در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گرفت. پس از آن و همزمان با شرکت ایرانا، شروع به تولید کاشی با ابعاد ۱۵×۱۵ سانتی متر و پس از آن کاشی های جدید ۱۰×۲۰ سانتی متری نمودیم.
    نهایتا در سال ۱۳۶۹ کارگاه خود را به منطقه ورامین انتقال داده و نام آن را سهند نهادیم و تولیدات ما از سال ۱۳۶۹ تا به امروز شامل آجرهای زرد و رنگارنگ (به عنوان اولین مبتکر تولید آجرهای رنگارنگ و قرمز) و نسوز در ابعاد ۴، ۵/۵ و ۵/۷ سانتی متر و … هستند.

    بستن
محصولات
آجـــر سمیـــرم
آجــر شامـــوتی
آجر مشکی
آجر طوسی گرانیتی
آجر قهوه ای
آجر رستیک