ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
  • تعداد بازدید : ۹۱۶ بار
امتیاز :
  • آدرس : تهران-خیابان دکتر شریعتی-پایین تر از تقاطع خیابان شهید بهشتی-اندیشه یکم -پلاک ۱٫
  • درباره ما : شرکت احیاء ریل ایرانیان که در تاریخ ۲/۵/۹۶ در اداره ثبت شرکتها وموسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده، یکی از زیر مجموعه های هولدینگ بازرگانی شرکت مجتمع صنایع ومعادن احیاء سپاهان است. این شرکت با مأموریت ایجاد و توسعه ی حمل ونقل ریلی فعالیت خود را آغاز نموده و در امور حمل ونقل بین المللی و داخلی شامل ریلی، ترکیبی، بارفرابری، کارگزاری و خدمات مشاوره ای ( در حوزه های حمل ونقل ریلی، امور سرما ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    شرکت احیاء ریل ایرانیان که در تاریخ ۲/۵/۹۶ در اداره ثبت شرکتها وموسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده، یکی از زیر مجموعه های هولدینگ بازرگانی شرکت مجتمع صنایع ومعادن احیاء سپاهان است. این شرکت با مأموریت ایجاد و توسعه ی حمل ونقل ریلی فعالیت خود را آغاز نموده و در امور حمل ونقل بین المللی و داخلی شامل ریلی، ترکیبی، بارفرابری، کارگزاری و خدمات مشاوره ای ( در حوزه های حمل ونقل ریلی، امور سرمایه گذاری و تجهیز پایانه ها) فعالیت می نماید.

    با توجه به نیاز مبرم مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان به این گونه خدمات، ضروری ترین پروژه شرکت در اولین سال فعالیت، مدیریت بهینه ی بارگیری سنگ آهن، کنستانتره وگندله در ایستگاه احیاء سپاهان، حمل آن به بندرعباس و تخلیه محمولات در آنجا بوده است . درهمین راستا شرکت توانست طی سال ۹۶ حجم عملیات خود را به بیش از یک میلیون و هفتصد هزار تن برساند. در سال ۹۷ حوزه ی فعالیت شرکت گسترده تر گردید و علاوه بر مبدأ سنگان و مقصد بندر عباس، از مبادی دیگر نیز اقدام به جابجایی محمولات به مقاصد دیگر شده است. ضمن اینکه طی این سال محمولات تنوع بیشتری یافته است. برآورد می شود که عملکرد سال ۹۷ شرکت (بر حسب میلیون تن) ۱/۷۸۷ حمل ریلی بار ، ۱/۲۹۵حمل جاده ای بار ، ۳/۴۲۶بارگیری و ۱/۶۸۶تخلیه گردد.

    شرکت احیاء ریل ایرانیان در نظر دارد با خرید بخش های گوناگون ناوگان ریلی اعم از انواع واگن های باری ، لکوموتیو اصلی و مانوری وتامین تجهیزات تخلیه و بارگیری و توزین، بدل به اولین شرکت خصوصی شود که به تملک تمامی سیستمهای اجرایی ایجاد قطار و خدمات جانبی بارفرابری نائل می گردد. دراین راستا شرکت در گام نخست، خرید ۱۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند باری ، ۲۰ دستگاه لکوموتیو اصلی و ۱۰ دستگاه لکوموتیو مانوری را دستور کارخویش قرار داده است.

    همچنین عمده فعالیت این شرکت در ناحیه سنگان می باشد که یکی از عظیم ترین ذخایر سنگ آهن ایران و نهمین معدن سنگ آهن جهان را با ذخیره تخمینی حدود ۱٫۵ میلیارد تن در دل خود جای داده است. سنگان به عنوان بزرگ ترین معدن روباز ایران، ظرفیت تولید سالانه ۱۵ میلیون تن گندله و ۱۷٫۵ میلیون تن کنسانتره آهن را داراست. احداث کارخانه های متعدد و در نتیجه نیاز به حمل محصولات معدنی، درکنار انتقال سنگ آهن و مشتقات آن از منطقه مذکور به مبادی صادراتی کشور به تاثیر این منطقه در اطلس حمل و نقلی کشور اهمیتی روزافزون بخشیده است. لذا شرکت احیاء ریل ایرانیان تصمیم دارد طرح توسعه ایستگاه فعلی سنگان موسوم به احداث ایستگاه سنگان جدید را اجرا نماید. تفاهم نامه احداث ایستگاه سنگان در سال ۱۳۹۶ منعقد گردیده است و هم اکنون نیز پس از انجام مطالعات فنی در شرف قرارداد وشروع عملیات اجرایی می باشد.

    تدوین و اجرای راهبرد مناسب در زمینه ی حمل و نقل نقشی بسزایی در بهبود بهره وری و افزایش سودآوری دارد. به همین منظور با مطالعات فنی انجام شده یکی از مهم ترین فعالیت های آتی شرکت ، توسعه ناوگان ریلی و تامین تجهیزات مکانیزه بارگیری و تخلیه احصا گردیده است.

    شرکت احیاء ریل ایرانیان جهت نیل به اهداف تعیین شده و در اولین گام اجرایی، با تایید مدیران عالی مجموعه احیاء سپاهان، قرارداد اجاره ی ۲۳۵ دستگاه واگن فله بر را منعقد نمود و متعاقباً نیز به انعقاد قرارداد خرید ۲۰۰ دستگاه واگن لبه بلند باری نو اقدام نموده است. با توجه به مذاکرات صورت گرفته تحویل واگن های خریداری شده ی موضوع این قرارداد در ۴ فاز وهر فاز ۵۰ دستگاه انجام می شود. شایان ذکر است با تلاش های فراوان، این شرکت موفق گردید تا در زمانی کمتر از ۱ ماه از انعقاد قرارداد، سری اول واگن های مذکور را تحویل گرفته و تا کنون بیش از ۶۰% از فاز اول قرارداد را به سرانجام برساند . انتظار می رود با ادامه روند فعلی و تا انتهای سال جاری، تمامی فاز اول قرارداد خرید شامل دریافت ۵۰ دستگاه واگن لبه بلند انجام پذیرد.

    از مهم ترین فواید اجرای طرح می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

    تثبیت قدرت صاحب بار در تعیین قیمت حمل ریلی با ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت احیاء سپاهان.
    تحصیل واگن در کوتاه ترین فرآیند زمانی و اجرایی ممکن با کمترین میزان ریسک.
    افزایش کیفیت و کمیت بار در حمل ریلی که در نهایت به افزایش حاشیه سود صاحب بار می انجامد.
    کنترل و کاهش قیمت حمل جاده ای به علت حضور رقیب قدرتمند و توانمند

    بستن