ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
  • تعداد بازدید : ۷۷۲ بار
امتیاز :
  • آدرس : تهران-خیابان ولیعصر(عج)-پایین ترازپارک ساعی-پلاک۲۱۶۱
  • درباره ما : مس از جمله فلزاتي است كه در طول ساليان دراز، بسيار مورد استفاده قرار گرفته است. ۸۵ تا ۹۰ درصد مس مصرفي دنيا از طريق استخراج معادن مس حاصل مي‫گردد. بطور كلي استحصال فلزات از سنگ معدن به دو روش پيرومتالورژي و هيدرومتالورژي صورت مي گيرد. فرآيندهاي پيرومتالورژي از آغاز تاريخ بشر مورد استفاده قرار گرفته‫اند و امروزه بيش از ۹۵ درصد فلزات با استفاده از اين روشها تهيه مي‫شوند. گرچه تاكنون روشهاي ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    مس از جمله فلزاتي است كه در طول ساليان دراز، بسيار مورد استفاده قرار گرفته است. ۸۵ تا ۹۰ درصد مس مصرفي دنيا از طريق استخراج معادن مس حاصل مي‫گردد. بطور كلي استحصال فلزات از سنگ معدن به دو روش پيرومتالورژي و هيدرومتالورژي صورت مي گيرد. فرآيندهاي پيرومتالورژي از آغاز تاريخ بشر مورد استفاده قرار گرفته‫اند و امروزه بيش از ۹۵ درصد فلزات با استفاده از اين روشها تهيه مي‫شوند. گرچه تاكنون روشهاي پيرومتالورژيكي غالب بوده‫اند، اما در سالهاي اخير روشهاي جديد هيدرومتالورژيكي مورد توجه قرار گرفته و توليد مس و ساير فلزات پايه از طريق اين روشها افزايش چشمگيري داشته است. بر اساس آخرين ارزيابي صورت گرفته در سال ۱۳۷۶ ، ذخاير معدني مس در كل جهان (به استثناي چين و شوروي سابق) معادل ۵۷۰۰۰ ميليون تن برآورد گرديده است و ذخيره معادن مس ايران حدود ۱۹۰۰ ميليون تن با ۱۴ ميليون تن مس محتوي مي‫باشد كه حدود ۳ درصد از ذخاير معدني مس جهان را در بر مي‫گيرد. طبق بررسيهاي انجام شده، ايران از لحاظ ذخاير معدني مس بر روي كمربند جهاني اين فلز قرار گرفته است كه در راستاي محور شمال غرب ـ جنوب شرق كشور امتداد دارد.


    گذشتة مس در ايران
    اشياء مسي و آلياژهاي به دست آمده در نقاط مختلف ايران و همچنين آثار كوره‫هاي قديمي و ابتدايي ذوب مس حاكي از آشنايي ايرانيان قديم با صنعت استخراج و ذوب است. اكتشافات باستان‫شناسي نشان مي‫دهد كه در ايران از هزاره پنجم پيش از ميلاد، استفاده از معادن رونق نسبي داشته است. اشياي مفرغي، زري و سيمي بدست آمده از هزاره‫هاي بعد، گوياي پيشرفت بهره برداري از معادن و صنعت ذوب فلزات در ايران است. بعد از ظهور اسلام، خصوصاً در دوران سلجوقيان (قرن ششم هجري) و صفويان (قرن يازدهم هجري)، بهره برداري از معادن و صنعت ذوب فلزات در ايران بسيار شكوفا بوده است .

    بستن