ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
  • تعداد بازدید : ۶۴۷ بار
امتیاز :
  • آدرس : تهران-میدان آرژانتین-خیابان احمد قصیر (بخارست)- خیابان ۱۷-پلاک ۲-طبقه دوم
  • درباره ما : شرکت شکر (سهامی عام)، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید شکر سفید از فرآوری چغندر قند و تصفیه شکر خام در ایران است که در سال ۱۳۳۷ تأسیس شده است. دفتر مرکزی شرکت در تهران و کارخانه آن در حومه شهر شاهرود قرار دارد. کارخانه قند شاهرود دارای ظرفیت فرآوری و مصرف روزانه ۱,۱۰۰ تن چغندر قند و ظرفیت تصفیه روزانه ۵۵۰ تن شکر خام است. این شرکت از سال ۱۳۷۵ با نماد «قشکر» در بورس ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    شرکت شکر (سهامی عام)، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید شکر سفید از فرآوری چغندر قند و تصفیه شکر خام در ایران است که در سال ۱۳۳۷ تأسیس شده است. دفتر مرکزی شرکت در تهران و کارخانه آن در حومه شهر شاهرود قرار دارد. کارخانه قند شاهرود دارای ظرفیت فرآوری و مصرف روزانه ۱,۱۰۰ تن چغندر قند و ظرفیت تصفیه روزانه ۵۵۰ تن شکر خام است.

    این شرکت از سال ۱۳۷۵ با نماد «قشکر» در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است. در حال حاضر ۵۲٫۳% سهام آن متعلق به شرکت صادراتی زرین و آخرین سرمایه ثبت شده شرکت ۲۰۰ میلیارد ریال است.

    عمده محصول تولیدی شرکت شکر ، شکر سفید حاصل از فرآوری چغندر قند تولید است که در اندازه‌های مختلف بسته‌بندی و به فروش می‌رسد. همچنین در چند سال گذشته این شرکت، از ظرفیت خالی تصفیه خود در فصول غیر از برداشت چغندرقند، برای تصفیه شکر خام به صورت کارمزدی استفاده می‌کند. علاوه بر این، ملاس و تفاله چغندرقند نیز به عنوان محصولات دیگر این شرکت تولید و به فروش می‌رسند.
    تاریخچه

    در مهرماه سال ۱۳۳۷، شرکت شکر با سرمایه اسمی ۳۰۰ میلیون ریال با هدف تصفیه شکر خام و تولید قند و شکر از چغندر قند و انجام عملیات کشاورزی تأسیس شد.

    خط تولید کارخانه با ماشین‌آلات خریداری شده از شرکت زالتس گیتر آلمان راه‌اندازی شد و پس از بهره‌برداری آزمایشی و تحویل قطعی آن، فعالیت رسمی تولید آن از اردیبهشت ۱۳۴۱ و با تصفیه شکر خام آغاز شد.

    پس از بررسی‌های به عمل آمده توسط شرکت شکر درباره وضعیت کشاورزی در منطقه شاهرود، تجهیزات مربوط به استحصال شکر سفید از چغندرقند نیز به کارخانه شرکت اضافه شد.

    ظرفیت نهایی کارخانه شکر شاهرود تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری ۷۵,۰۰۰ تن چغندرقند و تصفیه ۲۰,۰۰۰ تن شکر خام رسید.

    پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این شرکت در ابتدا به بانک صنعت و معدن و سپس به شرکت توسعه صنایع بهشهر واگذار شد. با ورود بخش خصوصی، اقدامات زیادی در راستای افزایش ظرفیت تولید و نوسازی و به‌سازی خطوط تولید این شرکت به عمل آمد؛ به گونه‌ای که ظرفیت روزانه مصرف چغندرقند کارخانه از ۷۵۰ تن به ۱,۱۰۰ تن و ظرفیت روزانه تصفیه شکر خام از ۲۰۰ تن به ۴۵۰ تن افزایش پیدا کرد.

    بستن