ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
  • تعداد بازدید : ۹۳۹ بار
امتیاز :
  • آدرس : تهران-بلوار میرداماد-میدان محسنی به سمت شریعتی -خیابان رودبارغربی (جنوبی) -نبش بن بست سوم-پلاک۲۰
  • درباره ما : پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با توجه به موقعيت استراتژيك و امكانات بالقوه موجود طرحهاي توسعه و بهسازي سيستم در دستور كار قرار گرفت .با شروع جنگ تحميلي و صدمه ديدن چندی از پالايشگاه های کشور از جمله پالايشگاه آبادان و در نتيجه افزايش نياز به فرآورده هاي نفت گاز و نفت كوره اهميت اين واحد بيش از پيش نمايان گرديد . تاجائيكه در طول سالهاي دفاع مقدس عمليات سوخت رساني به ناوگان دريايي جمهوري اس ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    پس از پيروزي انقلاب اسلامي و با توجه به موقعيت استراتژيك و امكانات بالقوه موجود طرحهاي توسعه و بهسازي سيستم در دستور كار قرار گرفت .با شروع جنگ تحميلي و صدمه ديدن چندی از پالايشگاه های کشور از جمله پالايشگاه آبادان و در نتيجه افزايش نياز به فرآورده هاي نفت گاز و نفت كوره اهميت اين واحد بيش از پيش نمايان گرديد . تاجائيكه در طول سالهاي دفاع مقدس عمليات سوخت رساني به ناوگان دريايي جمهوري اسلامي ايران را عليرغم بمبارانهاي متعدد به نحو شايسته اي به انجام رسانيد.

    مجتمع پالايشي لاوان در اين زمان با هدف توليد فرآورده هاي مرغوب تر شكل گرفت .واحد مراكس با ظرفيت ۶.۰۰۰ بشکه در روز در سال ۱۳۶۸ توسط شركت U.O.P. طراحي و توسط شركت Chyodaبه منظور توليد نفتاي شيرين نصب و راه اندازي گرديد.در سال ۱۳۷۳ با اجراي طرح افزايش ظرفيت واحد تقطير نفت خام سيستم تلمبه گردشي نفت سفيد موجبات افزايش ظرفيت واحد تقطير نفت خام از ۲۰.۰۰۰ بشکه به ۳۰.۰۰۰ بشکه در روز و همچنين متناسب با آن افزايش توليد فرآورده ها و امكان توليد فرآورده با ارزش نفت سفيد و کاهش ضايعات فراهم گرديد.

    در سال ۱۳۸۰ با استفاده از توان متخصصان داخلی واحد بنزین سازی این پالایشگاه راه اندازی گردید و در سال ۱۳۸۷ اسکله دو منظوره نفتی – تدارکاتی و واحد استحصال و ذخیره سازی گاز مایع (LPG) این شرکت که پیش از آن در فلرهای پالایشگاه سوزانده می شد به بهره برداری رسید.

    در دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ و مصادف با روز ملی خلیج همیشه فارس فاز اول طرح بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت شرکت با هدف افزایش ظرفیت از ۳۰ هزار بشکه در روز به ۵۵ هزار بشکه در روز در مدار تولید قرار گرفت.

    شركت پالايش نفت لاوان به منظور ارتقاء كيفيت وافزايش كمي فرآورده هاي توليدي خود و در راستاي صيانت از محيط زيست اقدام به اجراي طرح بهبود فرآيند و بهينه سازي ظرفيت در پالايشگاه نموده است که در این راستا، واحد تصفیه هیدروژنی و ایزومریزاسیون نفتای سبک با حضور مقام محترم ریاست جمهوری در تیر ماه ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید.

    در بهمن ماه ۱۳۹۴ واحد تصفیه هیدروژنی فرآورده های میان تقطیر نفت سفید و نفت گاز به منظور تولید فرآورده ها ، مطابق با استاندارد یورو ۴ به بهره برداری رسید.

    در حال حاضر خوراک ۳۵ هزار بشکه (نفت خام) پالایشگاه توسط یک رشته خط لوله ۱۲ اینچ از مخازن تاسیسات شرکت نفت فلات قاره لاوان و ۲۰ هزار بشکه میعانات گازی پارس جنوبی (که توسط کشتی به لاوان حمل میشود ) تامین می گردد.

    اجراي اين طرحها دستاوردهايي از جمله :

    ۱-افزايش ظرفيت پالايش نفت خام از ۳۰ هزار به ۵۵ هزار بشكه در روز

    ۲-كاهش توليد فرآورده هاي سنگين نظیر نفت كوره

    ۳-افزايش توليد فرآورده هاي سبك با ارزش نظیر گاز مايع، بنزين و نفت گاز

    ۴-توليد فرآورده هاي نفتي مطابق با استانداردهاي روز جهاني ( Euro ۴ )

    ۵- اضافه شدن محصولات جدید نظیر سوخت جت و گوگرد به سبد تولیدات شرکت

    ۶- ايجاد ارزش افزوده و بهبود عملكرد اقتصادی

    ۷-فراهم گرديدن زمينه هاي اشتغال مولد و مستمر

    ۸- بهينه سازي مصرف انرژي

    ۹- کاهش چشمگیر آلاینده های زیست محیطی

    بستن
محصولات
گاز مایع
بوتان
گوگرد عدسی
نفتای سنگین
گوگرد کلوخه