ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
  • تعداد بازدید : ۱۵۹۱ بار
امتیاز :
  • آدرس : بندر عباس - جاده اسکله شهيد رجائی - شركت پالايش نفت بندرعباس
  • درباره ما : پالايشگاه نفت بندرعباس يكي از ۹ شركت پالايشي كشور مي باشد كه در زميني به وسعت تقريبي ۷۰۰ هكتار در كرانه شمالي آب هاي خليج فارس و مجاورت شهر بندرعباس احداث شده و در سال ۱۳۷۶ مورد بهره برداري قرار گرفت.اين پالايشگاه مدرن ترين و تنها پالايشگاه تصفيه نفت خام سنگين در سطح ايران و خاورميانه مي باشد. اين مجموعه به منظور تامين بخشي از فرآورده هاي نفتي مورد نياز كشور و امكان صدور فرآورده هاي ماز ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    پالايشگاه نفت بندرعباس يكي از ۹ شركت پالايشي كشور مي باشد كه در زميني به وسعت تقريبي ۷۰۰ هكتار در كرانه شمالي آب هاي خليج فارس و مجاورت شهر بندرعباس احداث شده و در سال ۱۳۷۶ مورد بهره برداري قرار گرفت.اين پالايشگاه مدرن ترين و تنها پالايشگاه تصفيه نفت خام سنگين در سطح ايران و خاورميانه مي باشد.

    اين مجموعه به منظور تامين بخشي از فرآورده هاي نفتي مورد نياز كشور و امكان صدور فرآورده هاي مازاد با ظرفيت پالايش ۲۳۲ هزار بشكه در روز راه اندازي شد و با تلاش و كوشش نيروهاي متعهد و متخصص داخلي ظرفيت اسمي توليد خود را در مرداد ماه سال ۱۳۸۷ به ۳۲۰ هزار بشكه در روز افزايش داد.

    همچنين اين شركت در سال ۱۳۹۱ توانست با تلاش و همت مضاعف توانمندان عرصه توليد با اجراي موفقيت آميز طرح مبتكرانه بدون انجام هزينه و سرمايه گذاري با ۳۰ هزار بشكه افزايش در ميعانات گازي تزريقي به واحدهاي تقطير و غلظت شكن ، ظرفيت خود را به ۳۵۰ هزار بشكه در روز رسانيده و با همين ظرفيت توليد مشغول به فعاليت باشد.

    هم اكنون خوراك اين پالايشگاه شامل نفت خام سبك جزيره هنگام ، نفت خام سنگين و ميعانات گازي استحصالي از منابع گازي سرخون و عسلويه مي باشد.

    در حال حاضر حدود ۱۸ درصد پالايش نفت خام داخل كشور و به تبع آن محصولات مورد نياز كشور در پالايشگاه بندرعباس توليد مي گردد.

    فن آوري پيشرفته اي كه درطراحي پالايشگاه بندرعباس بكاررفته،استعدادتوسعه صنعتي وارتقاء كمي وكيفي فرآورده هاي اين پالايشگاه را موجب شده است.در طراحي اين پالايشگاه كه با پيشرفته ترين فن آوري هاي روز جهان ساخته شده ، رعايت اصول ايمني ، پيشگيري از آلودگي محيط زيست ، تقليل اتلاف انرژي و انعطاف پذيري عملياتي و توليد ، مهمترين اصولي است كه مورد توجه ويژه قرار گرفته است.

    اين شركت در اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي در بورس اوراق بهادار پذيرفته شده و در تيرماه ۱۳۹۱ با نماد شبندردر بورس عرضه شد.

    بستن