ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
  • تعداد بازدید : ۱۲۲۱ بار
امتیاز :
  • آدرس : تهران-کیلومتر ۱۲ جاده قدیم کرج(بزرگراه فتح) - ابتدای جاده شهریار - شرکت الیاف
  • درباره ما : شرکت الياف با نام تجاري نيران در سال ۱۳۴۵ توسط گروهي از سرمايه گذاران ايراني و شركت آلايد كميكال ( Allied Chemical ) با سرمايه گذاري مشترك و مساوي در جنوب غربي تهران تاسيس گرديد. اين شركت اولين توليد كننده پليمر و فيلامنت نايلون – ۶ در ايران است كه نايلون -۶ مصرفي خود را از فرآيند پليمريزاسيون كپرولكتم تهيه مي كند. كارخانه متشكل از سه فاز توليدي است كه فاز اول آن از سال ۱۳۴۸ راه ان ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    شرکت الياف با نام تجاري نيران در سال ۱۳۴۵ توسط گروهي از سرمايه گذاران ايراني و شركت آلايد كميكال ( Allied Chemical ) با سرمايه گذاري مشترك و مساوي در جنوب غربي تهران تاسيس گرديد. اين شركت اولين توليد كننده پليمر و فيلامنت نايلون – ۶ در ايران است كه نايلون -۶ مصرفي خود را از فرآيند پليمريزاسيون كپرولكتم تهيه مي كند. كارخانه متشكل از سه فاز توليدي است كه فاز اول آن از سال ۱۳۴۸ راه اندازي گرديد. در اين مرحله، فاز نخست قسمت پليمر به ظرفيت روزانه ده تن پليمر نايلون -۶ خشك با تكنولوژي باير آلمان و قسمت ريسندگي با ده واحد ( بيم ) ريسندگي به بهره برداري رسيد. در سال ۱۳۵۰ تعداد واحدهاي ريسندگي به دوازده بيم افزايش يافت.

    شركت امريكايي در سال ۱۳۴۹ ، سهم ۵۰ درصدي خود را به كمپاني باير آلمان واگذار نمود. در سال ۱۳۵۲ توسعه واحد از طريق اجراي فاز دوم به ظرفيت هشت تن پليمر خشك كه توسط شركت باير طراحي شده بود شروع گرديد . با راه اندازي واحد پليمريزاسيون فاز ۲ ، شش واحد ريسندگي نيز در تكميل پروژه فاز ۲ طراحي و نصب گرديد. فاز سه پليمريزاسيون به ظرفيت تقريبي ۱۳تن چيپس خشك و ۶ واحد ديگر در قسمت ريسندگي طراحي و نصب گرديدند و همزمان با آنها واحدهاي كشش و چله پيچي تكميل و يا توسعه يافتند و واحد بازيابي در قسمت پليمر نيز راه اندازي شد. فاز سه در سال ۱۳۵۵ به بهره برداري كامل رسيد و در نهايت ظرفيت اسمي كارخانه به ده هزار تن در سال بالغ گرديد. همراه با اين عمليات توسعه ، تعداد ماشين آلات كشش ( Draw Twister ) فاز يك به ۱۹ عدد و در فاز دو و سه به ۲۹ عدد افزايش يافت و در ادامه ماشين آلات واحد چله پيچي از ۳ وارپر به ۲۴ وارپر افزايش يافت.

    در سال ۱۳۶۶ شركت باير آلمان سهم خود را به بنياد مستضعفان واگذار نمود و بدين ترتيب بنياد مستضعفان از اين سال به عنوان سهامدار عمده ، فرآيندهاي اداره شركت را مديريت نموده است .

    درسال۱۳۷۳ سالن نختابي ( چند لا تابي ) شركت الياف به منظور توليد انواع نخهاي چند لا مصرفي در صنايع بافت تور ماهيگيري با ماشين آلات ژاپني ساخت كارخانه Kuritso به بهره برداري رسيد.

    در سال ۱۳۸۰ تعداد ۷ دستگاه ماشين آلات تكسچرايزينگ ساخت شركت Barmag آلمان به مجموعه اضافه گرديد. تعداد دو دستگاه از این ماشین آلات بسیار مدرن بوده و از تکنولوژی روز بهره مند می باشد. بدين ترتيب سالن استرچ الياف با ظرفیت تولید بالا و امکان تولید محصولات با درجه کیفی مناسب به بهره برداري رسيد.

    پروژه های نوسازي واحد پلیمر در فاز ۱ در سال ۱۳۷۳ و در فاز های ۲ و ۳ در طي سالهاي ۱۳۸۱ الي ۱۳۸۳ بصورت مرحله به مرحله به بهره برداري رسيد و تمامي خطوط واحد پليمر از حالت توليد ناپيوسته ( Batchwise ) به حالت پيوسته ( Continious ) تبديل گردند. با انجام اين نوسازي ظرفيت توليد چيپس پلي آميد-۶ در شرکت الیاف به ۵۰ تن چيپس خشك در روز افزايش يافت و اين واحد به مكانيزم استفاده از مواد واكنش نكرده حين ساخت ( Refeeding ) و افزايش ويسكوزيته در حالت جامد ( SSP ) مجهز گرديد.

    از تیر ماه ۱۳۹۲، شرکت الیاف، به همت کارشناسان و پرسنل مجرب، خط تولید پارچه های اسپیسر را در کارخانه الیاف راه اندازی کرده است. ماشین آلات بکار گرفته شده در این خط تولید همگی جدید و مدرن بوده و ساخت کشورهای آلمان و کره می باشد. هم اکنون این شرکت قابلیت تولید این نوع پارچه را در طرح ها و رنگ های گوناگون داراست. با توجه به بالا بودن کیفیت پارچه اسپیسر تولیدی در شرکت الیاف، این محصول می تواند رقیبی جدی برای نمونه های خارجی موجود در بازار باشد.

    بستن
محصولات
نخ چند لا
پارچه اسپیسر
نخ تکسچره
نخ FDY