ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
  • تعداد بازدید : ۱۲۵۸ بار
امتیاز :
  • لینک آپارات : https://www.aparat.com/www.jpcomplex.ir
  • آدرس : تهران- خیابان ولیعصر- میدان توانیر- خیابان نظامی گنجوی- پلاک ۳
  • درباره ما : شرکت پتروشیمی جم (سهامیخاص) در راستای برنامه های کلان کشور در صنعت پتروشیمی به منظور بهره برداری از میدانگازی پـارس جنـوبـی، در سال ۱۳۷۹ تحت شماره ۳۲۲۸۵ ثبت رسید. این مجتمع عظیم صنعتی در زمینی به وسعت ۷۷ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در عسلویه واقع در استان بوشهر احداث شد.مجتمع پتروشیمی جم پس از گذشت حدود یک دهه از راه اندازی و با داشتن واحدهای تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سب ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    شرکت پتروشیمی جم (سهامیخاص) در راستای برنامه های کلان کشور در صنعت پتروشیمی به منظور بهره برداری از میدانگازی پـارس جنـوبـی، در سال ۱۳۷۹ تحت شماره ۳۲۲۸۵ ثبت رسید. این مجتمع عظیم صنعتی در زمینی به وسعت ۷۷ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در عسلویه واقع در استان بوشهر احداث شد.
    مجتمع پتروشیمی جم پس از گذشت حدود یک دهه از راه اندازی و با داشتن واحدهای تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و بوتن۱، همچنان یــکی از بــزرگتــریــن تولیدکنندگان الفین در جهان و محصولات پلیمری در ایران به شمار میرود.
    جـم شاخص ترین مجتمع تـولیدی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با تولید و عرضه گریدهای متنوع محصولات پتروشیمی در بازارهای داخلی و خارجی و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت، یکی از مهمترین مجتمع های صنعتی پتروشیمی در عرصه اقتصاد به شمار میرود.

    جم دریک نگاه
    * ۳۰۰۰۰۰ تن صادرات سالانه به ۲۰ کشور جهان
    * حضور در بازارهای مصرف پنج قاره جهان
    * تولید ۷۶ گرید مختلف
    * بزرگترین صادرکننده HD در ایران
    * بزرگترین تولید کننده بوتادین در خاور میانه

    تامین کننده خوراک سایر پتروشیمی ها

    شرکت پتروشیمی جم با توجه به تنوع دریافت خوراک و تولیدات مختلف الفینی در منطقه پارس جنوبی دارای موقعیتی ویژه نسبت به سایر مجتمع های منطقه میباشد. پتروشیمی جم با دریافت خوراک از فازهای گازی پارس جنوبی و شرکتهای پتروشیمی پارس، نوری و ارسال محصولات تولیدی نظیر هیدروژن، اتیلن، پروپیلن و بنزین پیرولیز به شرکتهای پتروشیمی نوری، مهر، فرساشیمی، پلیپروپیلن جم، مروارید و خط اتیلن غرب نقش مهمی در چرخه تولید منطقه پارس جنوبی و به ویژه در پتروشیمی آریاساسول دارد. بخشی از تولیدات جم مانند پروپیلن، بنزین پیرولیز در این منطقه منحصر به فرد میباشد. طراحی، ساخت و مدیریت خط اتان تولیدی از پارس جنوبی نیز از دیگر نقشهای مهم این شرکت است.

    اهمیت موارد یاد شده در کنار ظرفیت بالای تولید و انعطاف پذیری در خوراک، جایگاه استراتژیک و ویژهای برای پتروشیمی جم در منطقه رقم زده است.
    منابع انسانی
    پتروشیمی جم با توجه به هدف جهانی و متمایز بودن، سرمایه های انسانی خود را به عنوان اصلی ترین سرمایه و شریک تجاری خود دانسته و در همین راستا به دنبال ایجاد محیطی ایمن، صمیمی و با انگیزه بالا جهت بهبود موفقیت کسب با مزیت رقابتی میباشد.

    جم در بازار جهانی

     

    پتروشیمی جم یکی از بزرگترین صادرکنندگان محصولات پلیمری ایران محسوب میشود. درگروه محصولات پلی اتیلن سنگین، این شرکت رتبه نخست صادرات را از آن خود نموده است. در سال ۱۳۹۵ ۶۶ درصد محصولات تولیدی به بیش از ۴۰ کشور جهان صادر شده است. از سوی دیگر کاهش سهم بازار چین به عنوان یکی از بازارهای بزرگ هدف این شرکت به جهت کاهش ریسک تجاری از جمله سیاستهای بالفعل شرکت بوده است. در حال حاضر چین، ترکیه، هند، CIS، خاور دور، بنادر اروپایی و کشورهای همسایه دروازه ورود محصولات شرکت به بازارهای بین المللی میباشند.

    جم تلاش میکند سبد بازارهای هدف خود را با محوریت ارتقای سهم بازارهای بالقوه افزایش دهد. آفریقا و آمریکای جنوبی از جمله این بازارها میباشد که انتظار میرود در کوتاه مدت سهم قابل توجهی از بازارهای صادراتی جم را به خود اختصاص دهد.

    با توجه به سیاست راهبردی شرکت پتروشیمی جم به منظور بازاریابی و فروش یکپارچه کلیه محصولات شرکتهای گروه پتروشیمی جم، ماموریت فروش صادراتی محصولات پتروشیمی جم و پلی پروپیلن جم از اسفند ماه سال ۱۳۹۵ به شرکت تاپکو واگذار گردیده است.

    جم در بورس کالا

     

    همواره یکی از مهمترین راهبردهای شرکت پتروشیمی جم در توسعه بازار داخلی تعامل با طیف وسیعی از مصرف کنندگان صنایع پایین دستی است. با فروش محصولات پلیمری در بورس کالا مکانیسم هایی فراهم میشود، تا تعامل میان مشتریان و پتروشیمی جم استمرار یابد.

    با توجه به سیاست راهبردی شرکت پتروشیمی جم به منظور بازاریابی و فروش یکپارچه کلیه محصولات شرکت پتروشیمی جم، ماموریت فروش داخلی محصولات پتروشیمی جم نیز از خردادماه سال ۱۳۹۶ به شرکت تاپکو واگذار گردیده است.

    جهت گیری استراتژیک جم در بازار مصرف

    با توجه به سیاست راهبردی شرکت پتروشیمی جم به منظور بازاریابی و فروش یکپارچه کلیه محصولات شرکتهای گروه پتروشیمی جم (شامل پتروشیمی جم، پلی پروپیلن جم، شرکت توسعه پلیمر پاد جم) ماموریت فروش صادراتی و داخلی محصولات پتروشیمی جم و صادرات پتروشیمی پلی پروپیلن جم از اسفند ماه سال ۱۳۹۵ به شرکت تاپکو واگذار گردیده است.

    ۱. تکمیل سبد محصولات پلیاتیلنی با تولید گرید پایپ مشکی ( PE۱۰۰ ) برای اولین بار در ایران.

    ۲. تولید گریدهای جدید بسته به نیاز بازارهای مصرف شامل گریدهای Caps ،Yarn و باک خودرو.

    ۳. افزایش صادرات به اتحادیه اروپا.

    ۴. افزایش بازارهای هدف صادراتی با ورود محصولات این شرکت به آفریقا.

    ۵. عقد قراردادهای فروش صادراتی در بازار هدف چین با محوریت افزایش قیمت فروش

    تک محموله های (SPOT) در این بازار و حذف تخفیفات موجود.

    ۶. ارتقاء شرایط فروش صادراتی با محوریت کاهش ریسک تحویل کالا و دریافت وجوه از طریق

    ایجاد دفتر و اجاره انبار در بازارهای هدف عمده.

    ۷. تامین و کنترل نیاز بازار داخل با هدف ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور.

    ۸. ایجاد تعهد صادراتی و داخلی برنامه ریزی شده با محوریت تداوم تولید محصولات بوتادین و بوتن-۱.

    ۹. حمایت از مصرف کنندگان داخلی با ایجاد شرایط پرداخت به صورت اعتباری یا گشایش اعتبارات بانکی.

    بستن
محصولات
واحد الفین
واحد بوتادین
واحد بوتن 1