ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
  • تعداد بازدید : ۸۰۹ بار
امتیاز :
  • لینک آپارات : http://www.aparat.com/NIKBHCo
  • آدرس : تهران – کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج – خیابان ۶۳ – شماره ۸
  • درباره ما : تاریخچه شرکت نیک با تولد صنعت تبرید در ایران گره خورده است. اولین نسل خانواده نیکنام به عنوان عضوی از شرکت پرسپولیس شروع به فعالیت نمود. این شرکت که در سال ۱۳۳۹ با استفاده از دانش فنی شرکت لینده آلمان تاسیس شده بود، همزمان با شرکت هایی چون زاگرس که با الهام از یخچال های وستینگ هاوس پا به عرصه تولید نهادند، مشغول فعالیت بود. محصولات تولید شده در شرکت پرسپولیس ابتدا محدود به یخچال های ویت ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    تاریخچه شرکت نیک با تولد صنعت تبرید در ایران گره خورده است. اولین نسل خانواده نیکنام به عنوان عضوی از شرکت پرسپولیس شروع به فعالیت نمود. این شرکت که در سال ۱۳۳۹ با استفاده از دانش فنی شرکت لینده آلمان تاسیس شده بود، همزمان با شرکت هایی چون زاگرس که با الهام از یخچال های وستینگ هاوس پا به عرصه تولید نهادند، مشغول فعالیت بود.

    محصولات تولید شده در شرکت پرسپولیس ابتدا محدود به یخچال های ویترینی بود، اما با گسترش فعالیت های شرکت کم کم یخچال های مورد استفاده در واحدهای تجاری صنایع غذایی مانند یخچال های نگهداری گوشت، شیرینی و بستنی نیز به آنها اضافه شد. تا اینکه رفته رفته در حوالی سال ۱۳۴۲ اولین سردخانه صنعتی ایران به نام سردخانه بزرگ تهران در خیابان شوش توسط شرکت پرسپولیس ساخته شد.

    در سال ۱۳۴۶ به دلیل تغییر فعالیت شرکت پرسپولیس، این نسل اول خانواده نیکنام فعالیت خود را به صورت مستقل با نام پارس تکنیک ادامه داد که با تولید انبوه سردخانه های کوچک تجاری همراه بود. سال ۱۳۴۸ علی نیکنام (نسل دوم خانواده نیک) به دنبال درگذشت پدرش به دلیل آشنایی با محصولات پرسپولیس، فعالیت خود را تحت عنوان خدمات پس از فروش آن شرکت ادامه داد. او همچنین در کنار این خدمات رسانی، به تولید سردخانه های تجاری و یخچال های روباز برای فروشگاه های گوشت، مرغ و ماهی نیز پرداخت.

    در سال ۱۳۵۲ کارگاهی با نام "دفترفنی علی نیک نام" شکل گرفت و با گسترش کار آن، برادران نیک نام به عنوان شرکای کاری به هم پیوستند.

    سال ۱۳۵۵ با ساخت یخسازهای بزرگ صنعتی، کار این شرکاء طوری گسترش یافت که خدمات مهمی به دو شرکت کشت و صنعت کارون و شرکت راه سازی ملاوی (برای پروژه کمپینگ اتوبان تهران-قم) داده می شد. همچنین همکاری با شرکت های وابسته به صنعت شیلات و صنایع غذایی برای ساخت سردخانه های ثابت و متحرک با ابعاد مختلف نیز در حال جریان بود.

    در سال ۱۳۵۷ احداث کارخانه در شهرک صنعتی بهشتی شروع شد که در سال ۱۳۵۸ به افتتاح رسید. سال ۱۳۵۹ با اخذ پروانه کار برای تولیدات سردخانه ای، تحقیقات گسترده ای برای تولید ماشین بستنی ساز صورت گرفت که تولید انبوه آن در سال ۱۳۶۳ شروع شد.

    نکته ی جالب توجه در این سالها تولید یخسازهای بزرگ برای خطوط مقدم جنگی با شروع جنگ ایران و عراق بود که تا سال ۱۳۶۲ به جایی رسید که سرتاسر خطوط جنگی از شمال تا جنوب از یخسازهای شرکت نیک استفاده میکردند.

    ثبت رسمی شرکت برودتی و حرارتی نیک در سال ۱۳۶۴ صورت گرفت که این تاریخ مصادف با افتتاح دومین کارخانه نیک بود. در این سال ها شرکت نیک برای اولین بار در ایران شروع به ساخت سردخانه های بزرگ آمونیاکی کرد که در سال ۱۳۶۷ با تلاشهای شبانه روزی آن شرکت، کشور از واردات تمام تجهیزات مورد نیاز در این صنعت خودکفا شد. همچنین در راستای آن موفق به اخذ نمایندگی انحصاری از شرکت مایکوم ژاپن برای کمپرسورهای برودتی شد.

    در همین سال ها با گسترش روزافزون فعالیت ها، به منظور افزایش فضای صنعتی، کارخانه به محل بزرگتری انتقال پیدا کرد. شروع به تولید تجهیزات مربوط به سردخانه های فریونی نیز با آمدن سال ۱۳۷۰ و افتتاح کارخانه نیک ۲ صورت گرفت.

    در سال ۱۳۷۵ با گسترش فعالیت در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی، تولید اویل کولر برای ایستگاه های تقویت فشار گاز در خط سراسری انتقال گاز کشور مشابه نمونه سوئیسی صورت گرفت.

    بعد از سال ها فعالیت در زمینه صنعت برودت و حرارت، شرکت نیک در سال ۱۳۸۸ شروع به طراحی و تولید تجهیزات تهویه مطبوع کرد و در همین سال اولین محصولات خود در این زمینه را وارد بازار نمود و در طی این سال ها به طراحی و تولید انواع هواشوی‌ها، فن کویل‌های سقفی و زمینی، انواع چیلرهای آب خنک و هواخنک پرداخت.

    در حال حاضر نسل سوم خانواده نیکنام در شرکت برودتی و حرارتی نیک در حال تلاش برای ارتقای این صنعت و خودکفایی کشور از تولیدات خارجی است.

    بستن
محصولات
چیلر آبی با کمپرسور اسکرو NCW-S
چیلر آبی با کمپرسور اسکرال NCW-L
چیلر هوایی با کمپرسور اسکرال NCA-L
مینی چیلر MNC
چیلر هوایی با کمپرسور اسکرو NCA-S
چیلر هوایی با کمپرسور رفت و برگشتی NCA-R
چیلر مجزا بدون کندانسور NCX
چیلر آبی با کمپرسور رفت و برگشتی NCW-R
چیلر هوایی کوچک NSC
پکیج یونیت هوایی دوپارچه NPU-S
پکیج یونیت هوایی NPU-L L-TYPE
پکیج یونیت هوایی افقی NPU-H
هواساز NAH
هوا شوی NAW
فن کویل زمینیNFCD
فن کویل کاستی یک طرفه NFCO
فن کویل سقفی NFCC
فن کویل کانالی NFCH
اواپراتور پوسته- لوله (NST-E (Shell & Tube
اواپراتور فریونی NBC
اواپراتور فریونی تونل انجماد NBT
کندانسور هوایی NGV
کندانسور هوایی NUC
دستگاه های برودت مجتمع (Rack)
برج های خنک کننده صنعتی LNT و VNT
آیس بانک NIB
ایرکولرهای صنعتی آمونیاکی AND
مخازن تحت فشار
کندانسورهای تبخیری CNE