ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان
  • تعداد بازدید : ۱۱۲۴ بار
امتیاز :
  • آدرس : تهران-خیابان ولیعصر-بالاترازمیدان ونک -کوچه شهید دامن افشار- پلاک ۵۰
  • درباره ما : مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان درتاریخ ۱۳۷۷/۰۲/۰۶در ضلع شمال غرب خلیج فارس در استان خوزستان , سایت چهارمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی و در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار جهت تولید محصول PET , PTA احداث گردید. شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به بازار رو به گسترش مصرف این محصولات در داخل و خارج از کشور و همچنین درجهت انجام بخشی از تعهدات خود در برنامه پنج ساله دوم نظام جمهوری اسلامی ا ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان درتاریخ ۱۳۷۷/۰۲/۰۶در ضلع شمال غرب خلیج فارس در استان خوزستان , سایت چهارمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی و در زمینی به مساحت ۳۴ هکتار جهت تولید محصول PET , PTA احداث گردید.

    شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به بازار رو به گسترش مصرف این محصولات در داخل و خارج از کشور و همچنین درجهت انجام بخشی از تعهدات خود در برنامه پنج ساله دوم نظام جمهوری اسلامی ایران, اقدام به اجرای این طرح با اهداف ذیل نمود:

    تامین مواد اولیه واحدهای پایین دستی در صنایع نساجی و بسته بندی کشور و صرفه جویی ارزی
    دستیابی به بازارهای جهانی و ایجاد درآمد ارزی
    حرکت در جهت خود اتکائی وانتقال فناوری پیشرفته
    انتقال دانش و تربیت نیروی انسانی متخصص
    ایجاد اشتغال در صنایع پایین دستی
    کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور

    اسید ترفتالیک خالص PTA یکی از مهمترین مواد اولیه برای تولید رزین های پلی اتیلن ترفتالات PET است که روند رشد تولید و مصرف آن در جهان بسیار چشمگیر بوده است .

    پلی اتیلن ترفتالات نیز از مهمترین پلی استرهای قابل استفاده در تولید الیاف و پنبه مصنوعی برای صنایع نساجی ، تولید انواع بطریهای نوشابه ، قوطی و ظروف مورد استفاده در بسته بندی مواد غذائی ،داروئی و بهداشتی و همچنین صنایع تولید فیلمهای پلاستیکی می باشد که از روند رشد تولید و مصرف فزاینده ای بر خوردار می باشد.

    علاوه بر آن پتروشیمی شهید تندگویان تولید کننده دو محصول مهم واستراتژیک POY و STAPLE نیز می باشد.

    بر اساس نمودار سازمانی نیروهای مورد نیاز زمان بهره برداری ۱۱۸۰ نفر پرسنل رسمی می باشد و مابقی نیروهای مورد نیاز از طریق پیمانکاران بخش خصوصی تامین گردید. همچنین میزان اشتغال زائی این طرح در صنایع پائین دستی ۵۰۰۰ نفر پیش بینی شده است.

    میزان کل سرمایه گذاری طرح ۷۷۴ میلیون دلار و ۲۰۸۵ میلیارد ریال می باشد و میزان فروش سالیانه محصول در ظرفیت طراحی بیش از ۸۰۰ میلیون دلار پیش بینی گردید .

    لیسانس طرح PTA-۱ با شرکت تکنیمونت ایتالیا ولیسانس طرح PET-۱ با شرکت زیمر آلمان می باشد . مشاورین مهندسی تفصیلی و خرید کالا جهت طرح PTA-۱ ، شرکتهای سازه و دایلم کره و برای طرح PET-۱ شرکتهای چگالش و زیمر آلمان می‌باشند .

    قراردادهای عمده ساختمان ، نصب و پیش راه اندازی از اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ برای PTA-۱ با شرکت ECC و از آبان ماه ۱۳۷۹ برای PET-۱ با شرکت OIEC منعقد گردید. لازم بذکر است که با توجه به عدم اتمام کار شرکت OIEC ، ادامه فعالیتهای نصب و پیش راه اندازی توسط کنسرسیوم پتروپارت، فرایندکاو و سپس شرکت رامپکو به اتمام رسید.

    لیسانس طرح PTA-۲ با شرکت MCC ژاپن ولیسانس طرح PET-۲ با شرکت نوی والسینای ایتالیا می باشد . مشاورین مهندسی تفصیلی و خرید کالا جهت طرح PTA-۲ ، شرکتهای MHI & Tomen وچگالش و برای طرحPET-۲، شرکتهای نوی والسینای ایتالیا وناموران می‌باشند .
    قراردادهای عمده ساختمان ، نصب و پیش راه اندازی از مرداد ماه ۱۳۸۲برای PTA-۲ با شرکت‌توسعه شبکه‌های صنعتی و از آذرماه ۱۳۸۲برای PET-۲ باشرکت توسعه شبکه های صنعتی منعقد گردید.فعالیتهای ساختمان و نصب بصورت ۱۰۰% توسط پیمانکاران ایرانی انجام پذیرفت.

    بستن
گواهی نامه ها
گواهینامه
گواهینامه
گواهینامه
گواهینامه
محصولات
محصولات نخ پلی استر POY 0
محصولات الیاف پلی استر staple
گرید الیاف
گرید بطری