ویرا سگال کارو
ویرا سگال کارو
shop icon svg
  • تعداد بازدید : ۱۱۳۵ بار
امتیاز :
  • آدرس : تهران-کیلومتر ۲۳ جاده خاوران- خیابان صاحب الزمان - پلاک ۱
  • درباره ما : چنین است که از سال ۱۳۵۸ تاکنون، غذاهای هانی، اسباب پذیرایی بسیاری از خانه‌ها بوده‌اند و ذهنِ میزبان و میهمان را با خاطراتی خوش، آکنده‌اند. ازوطن‌سفرکرده‌ه‌ها با طعم دلچسب غذاهای هانی، ایام خوش کودکی را یه یاد آورده‌اند و به‌وطن‌بازگشته‌ها، از دوست و آشنا سراغِ نزدیک‌ترین نشان هانی را گرفته‌اند. کام مناسبت‌ها و مجالس گوناگون ...
    بیشتر
  • درباره ما :

    چنین است که از سال ۱۳۵۸ تاکنون، غذاهای هانی، اسباب پذیرایی بسیاری از خانه‌ها بوده‌اند و ذهنِ میزبان و میهمان را با خاطراتی خوش، آکنده‌اند. ازوطن‌سفرکرده‌ه‌ها با طعم دلچسب غذاهای هانی، ایام خوش کودکی را یه یاد آورده‌اند و به‌وطن‌بازگشته‌ها، از دوست و آشنا سراغِ نزدیک‌ترین نشان هانی را گرفته‌اند. کام مناسبت‌ها و مجالس گوناگون با غذاهای منحصربه‌فرد هانی، شیرین‌تر شده. تالارهای عروسی، جشن‌های استقبال و بدرقه، گردهمایی‌های ارگان‌ها و شرکت‌ها، همه و همه، هانی را با خاطری شادمان و آسوده، به یاد می‌آورند.
    ایده‌ی تأسیس کارخانه‌ی هانی بعد از رونق گرفتن رستوران میدان قیام، داستانی جذّاب و جالب دارد. چند سالی بعد از افتتاح و پا گرفتنِ رستوران، یکی از نهادهای نظامی از حاج‌اکبر می‌خواهد که خوراک مورد نیاز ۲۵۰۰۰ سرباز را که قرار است برای مراسمی ویژه در استادیوم آزادی، رژه بروند، تأمین کند. حاج‌اکبر تلاش بسیار می‌کند و تمام آشپزان تهران را به کار می‌گیرد، ولی در تأمین غذا، توفیق چندانی نمی‌یابد. جرقّه‌ی تأسیس کارخانه، همین جا زده می‌شود. انگار مقدّر است که اکبر کبریتچی دوباره به کارخانه‌داری باز گردد؛ این بار در قامتی نو و سراسر متفاوت. کارخانه‌ی بزرگ و مجهزی که توان تأمین سفارش‌های انبوه را با همان کیفیت «مادرانه» و «خانگی» داشته باشد. تحقق چنین ایده‌ی بکر و درخشانی، چند سالی به درازا می‌کشد. سفرهای متعددی به کشورهای گوناگون اروپایی انجام می‌گیرند تا چندوچون سامان دادن چنین کارخانه‌ای، بهتر به دست آید. سرانجام انتظارها به پایان می‌رسد و کارخانه -بعد از یک آتش‌سوزی خانمان‌سوز دیگر!- در سال ۱۳۸۶، رسماً افتتاح می‌شود.

    واقعیت آن است که تکاپو و سَرشلوغیِ زندگی امروزین شهری، فرصت طبخ خوراک‌های خوشمزه اما وقتگیر اصیل را از مردم سلب کرده. هانی، در پیوستن مجدد به روح زندگی ایرانی، یاور راستین خانواده‌هاست. از همان آغاز، اندیشه‌ای جز این نداشته و در آینده نیز تنها در همین راه قدم بَر خواهد داشت. برای تحقق بخشیدن به همین هدف والاست که همواره قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین دستورپخت‌های ملّی را با روزآمدترین فن‌آوری‌های جهانی تلفیق کرده تا طعم و عطری ماندگار و اصیل را به ذائقه‌ی ایرانیان در سرتاسر پهنه‌ی گیتی هدیه دهد. از از خاورمیانه تا خاورِ دور و از اروپا تا کانادا، درهای صادرات به روی خوراک‌های هانی گشوده است. غذاها با استانداردهای سختگیرانه‌ی فرنگی تطبیق یافته‌اند تا علاقه‌مندان طعم اصیل ایرانی، دست خالی از فروشگاه‌ها به خانه باز نگردانند.
    قریب چهل سال از نخستین حضور ما در سطح اول آشپزی ایرانی می‌گذرد. بر این باوریم که آشپزی ایرانی همچون فرش، مینیاتور، شعر و معماری ایرانی، هنری است پر از ظرایف و دقایق زیبا. نگاهی گذرا به دستورپخت هر از یک غذاها، نشان می‌دهد دست‌یافتن به چنین ترکیبات پیچیده‌ای، جز از خلال چند هزار سال تمدنِ پویا و پیوسته امکان‌پذیر نیست. مجموعه‌ی کارخانه و رستوران‌های هانی، نیک می‌داند که آگاهی به این هنر یگانه، تنها در سایه‌ی صبوری و کاردانی آشپزان مجرب و کارکنان وظیفه‌شناس کارخانه‌، دست‌یافتنی‌ست. خانواده‌ی بزرگ هانی، در نهایت صداقت، خود را به چنین آرمان پسندیده‌ای متعهد می‌داند و هر روز به درانداختن طرحی نو بر این هنر بی‌همتا و بی‌انتها می‌اندیشد. از این روست که در تلاش برای دامن‌‌گیرتر کردن هنر آشپزی ایرانی، بسیاری از خوراک‌های اینک رایج فرنگی همچون ماکارونی، استیک و راگو را به محصولات خود اضافه کرده تا چرخه‌‌ی طعم و عطر ایرانی را وسعت بخشیده و جهانی کند.

    در آخر، کلامی نمی‌ماند جز تک‌بیتی به‌یادماندنی از خواجه‌شیراز:
    «همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس / که دراز است ره مقصد و من نوسفرم»
    شما را به بازدید و تماشای بخش‌های متنوع سایت هانی دعوت می‌کنیم و مشتاقانه امیدواریم علاوه بر حضور مسرت‌بخش غذاهای آماده‌مان‌ بر سفره‌ها‌ی گرم شما، پذیرای حضور همدلانه‌تان در رستوران مرکزی و شعبات هانی باشیم؛ شعباتی که بنا بر استقبال فراگیر مردمی، با حفظ کیفیت اصلی یکی از پس دیگری، در نقاط مختلف شهر راه‌اندازی می‌شوند. همچنین برای آگاهی دقیق از نحوه‌ی سفارش‌های بزرگ غذا، می‌توانید به بخش..... سایت که منحصراً برای اطلاع‌رسانی در این باب طراحی شده است، مراجعه کنید.

    بستن
محصولات
خورش قورمه سبزی
جوجه‌کباب
خورش فسنجان با گوشت
قیمه سیب‌زمینی
خوراک زبان
برنج زعفرانی
فیله مرغ آماده
شوید باقلاپلو
تن ماهی در روغن
ماهی قزل آلا
خورش جوجه غوره بادمجان
لوبیا پلو با گوشت
فسنجان با مرغ
خورش آلو اسفناج
فاصولیا
کشک بادمجان
خورش قیمه
خورش قیمه بادمجان
بادمجان سرخ شده
خوراک مرغ
خورش قورمه سبزی
فسنجان با گوشت کوفته ای
خوراک سیب زمینی با گوشت کوفته ای
خورش کرفس
جوجه کباب
خوراک لوبیا سبز با گوشت
خورش بامیه
لوبیا چیتی با سس گوجه فرنگی
لوبیا چیتی با قارچ
نخود سبز
ذرت شیرین
مخلوط سبزیجات
خوراک عدس
رب گوجه فرنگی
مایه لوبیا پلو
خوراک بادمجان